Oferta poradni

Działalność diagnostyczna:

  • kompleksowa diagnoza rozwojowa dzieci od 0 do 3 roku życia
  • badanie poziomu rozwoju, predyspozycji i szczególnych uzdolnień dzieci i młodzieży
  • badanie przyczyn niepowodzeń szkolnych oraz zachowań dysfunkcyjnych
  • diagnoza dzieci niewidomych i słabowidzących, niesłyszących i słabosłyszących
  • diagnoza dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera
  • standaryzowane badania diagnostyczne uczniów w kierunku specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja, dyskalkulia, dysgrafia, dysortografia)
  • badanie predyspozycji zawodowych
  • przesiewowe badania słuchu, wzroku i mowy
  • przesiewowe badania ryzyka dysleksji

Działalność postdiagnostyczna:

  • monitorowanie przebiegu edukacji przedszkolnej oraz kariery szkolnej indywidualnych przypadków
  • konsultacje i negocjacje z nauczycielami w sprawach indywidualnych przypadków, prowadzenie obserwacji na terenie przedszkola i szkoły
  • spotkania wspierające dla rodziców wprowadzających „nowy plan wychowawczy”
  • badania kontrolne po terapiach pedagogicznych, psychologicznych i logopedycznych
  • monitorowanie kariery zawodowej naszych podopiecznych

Działalność terapeutyczna na terenie poradni i w terenie:

  • terapia psychologiczna (zaburzeń społeczno – emocjonalnych, adaptacyjnych, wynikających z zaburzonego rozwoju)
  • terapia pedagogiczna trudności dydaktycznych i zaburzeń percepcyjnych
  • terapia logopedyczna, neurologopedyczna i surdologopedyczna
  • tworzenie z rodzicami planów wychowawczych
  • prowadzenie zajęć wczesnego wspomagania rozwoju
  • indywidualna terapia EEG Biofeedback
  • interwencja kryzysowa – indywidualne zajęcia dla uczniów po traumatycznych wydarzeniach życiowych
  • „Szkoła dla Rodziców” pragnących podnosić swoje kompetencje wychowawcze
  • spotkania z doradcą zawodowym – planowanie ścieżki edukacyjno - zawodowej

Współpraca z placówkami w rejonie działania:

  • konsultowanie indywidualnych przypadków i wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych
  • obserwacja pracy dziecka na zajęciach w przedszkolu lub szkole
  • udział w zespołach tworzących Indywidualny Program Edukacyjno Terapeutyczny
  • moderowanie sieci współpracy i doskonalenia zawodowego dla pedagogów i psychologów szkolnych
  • prowadzenie grupy wsparcia dla logopedów i nauczycieli przedszkoli
  • sieć współpracy dla doradców zawodowych

Prowadzanie Rad Pedagogicznych w przedszkolach i szkołach, najczęściej poruszane tematy to:

„Dziecko z autyzmem lub Zespołem Aspergera w przedszkolu lub szkole”
„Zagrożenia cyberprzestrzeni - cyberprzemoc”
„Praca z uczniem z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi”
„Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi”
„Formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej realizowane w szkole”
inne tematy odpowiadające aktualnym potrzebom Rad Pedagogicznych

Spotkania z rodzicami - najczęściej poruszane tematy to:

„Jak skutecznie komunikować się z dzieckiem”
„Wspieranie dziecka w budowaniu pozytywnego obrazu samego siebie”
„Przygotowanie dziecka do rozpoczęcia przygody z przedszkolem”
„Rozwój emocjonalny dzieci”
„Problemy młodzieży i fazy naturalnego rozwoju"
„Warunki prawidłowego rozwoju dziecka”
„Dobry start – jak wspomagać rozwój mózgu dziecka”
„Czynniki ryzyka i czynniki ryzyka w wychowaniu” – profilaktyka uzależnień według programu „Unplugged”
„Wpływ nowoczesnych technologii informatycznych na rozwój dzieci”
inne tematy odpowiadające aktualnym potrzebom rodziców lub placówki

Przykłady warsztatów dla dzieci i młodzieży:

„Emocje, co przedszkolak wiedzieć powinien?”
„Zabawy integracyjne”
„Czy gry komputerowe szkodzą?”
„Ćwiczenia w koncentracji uwagi i pamięci”
„Trening techniki uczenia się”
„Moje zawodowe DNA”
„Fabryka endorfin”
„Od marzeń do zdarzeń”
„Potencjometr zatrudnienia”
inne tematy odpowiadające potrzebom placówki